Årsprogram

Välkomna till nytt trivsamt Hembygdsår!
Program för 2020:

Februari
Årsmöte i Näsums Församlingshem Tisdagen 25 februari kl 18.00.
Årsmötesförhandlingar, servering, lotteri. Program: Emigrationen till USA, Åke, Erica, Martin Giselsson framför emigrantsånger. Visar bilder och följer utvandrarna i deras spår.

INSTÄLLT: Hembygdsafton i Näsums Församlingshem Söndagen 22 mars kl 15.00.
Föredrag med bildspel av naturfotograf Ingmar Skogmar. Svensk vår – när naturen är som vackrast. Servering och lotteri. Entré inkl. kaffe 60:-.

Vårutflykt Söndagen 10 maj kl 14.00
.
Samling vid Mat-Öppet kl 13.30 för samåkning. Vi besöker Ingvar Ohlsson i Kulla och beser hans unika samling av gamla ting. Ett unikt tillfälle för hela familjen. Medtag kaffekorg och fint väder.

Hantverksdag Västanå Skola
Söndag 21 juni kl. 12.00- 17.00.
U
nderhållning: Asarums Folkdanslag kl 14.00. Kl 15.00 Sommaren stora överraskning. Ett flertal hantverkare i arbete och försäljning. Veteranfordon. Försäljning, lotterier, servering. Dagen har blivit en återvändardag. Gratis parkering. Entré 100:-, barn under 15 år gratis. Välkommen till en givande dag för stora och små.

Juli
Sommarkväll vid Banvaktstugan Söndag 26 juli kl 18.00.

Vi kopplar av med en skön kväll vid vår stuga. Underhållning: Maj-Britt Blomkvist, med sång, musik och teater. Kaffekorg medtages, grillmöjligheter finns.

Augusti
Kyrkogårdsvandring vid kyrkan Samling vid kyrkan söndag 23 augusti kl 15.00
.
Efter vandringen kyrk-kaffe kl. 17.00. Gudstjänst kl 18.00. Föreningen bjuder på kaffe i kyrkan. Medarr. Kyrkan. Vi önskar att några Näsumsbor vill medverka och berätta om gravarna runt kyrkan.

Hembygdens Dag
Söndag 6 september kl. 13.00-17.00.
Öppet hus i Bravastugan och Godsmagasinet. Utställning, lotteri och servering. Skomakare Patrik Nilsson på plats.

Oktober
Hembygdsafton Torsdag 22 oktober kl 18.00
.
Församlingshemmet i Näsum, ”Hjärta och Smärta” – Kardiologen dr. Thomas Pettersson och hans gode vän Ingemar Nilsson gästar föreningen. Föredraget handlar om hjärt-kärlsjukdomar, hjärtinfarkt. Ett unikt tillfälle att få svar på dina frågor. Varvar programmet med musik. Entré 80:- inkl. kaffe.

(H)julrundan i Näsum 22 november? Tid 15.00-18.00?